Pytania i odpowiedzi

Najczęściej zadawane pytania oraz odpowiedzi na nie.

  • Sprzedaję mieszkanie przy ul. Hercena, Kościuszki lub Pułaskiego. Co zrobić?

    Chcę sprzedać mieszkanie, co zrobić?

    1. Złożyć w Spółdzielni wniosek o promessę (dostępny w plikach na stronie Arki) i spłatę kredytu (jeżeli nadal nie jest spłacony)

    2. Spłacić całość zadłużenia (czynsz, fundusz remontowy itd) - dostarczyć wraz z wnioskiem z punktu 1. potwierdzenie przelewu

    3. Ustalamy jeden, konkretny, nieprzekraczalny dzień spłaty kredytu

    3. Promessa zostanie wydana w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku i spłaty kredytu. W przypadku uzasadnionych komplikacji prawnych termin wydania promessy zostanie ustalony indywidaulnie. Nie ma możliwości skrócenia terminu 7 dni.

    4. Po podpisaniu aktu Notariusz przesyła go do SM Arka. Jeżeli to możliwe prosimy o dostarczenie kopii aktu do biura (może być e- mail).

    5. Rozliczenie mieszkania - podział czynszu dokonywany jest na podstawie daty wydania lokalu z aktu notarialnego- inne podziały czynszu dokonują Państwo indywidualnie, ale prosimy poinformować SM Arkę o uzgodnieniach. Podział pozostałych opłat (zw, cw i co) dzielone są na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego (do odbioru w biurze Arki) , a nowy lokator zobowiązany jest dostarczyć do 5-go dnia następnego miesiąca aktualnych odczytów. Jeżeli nie zostaną one dostarczone, rozliczenie zostanie zaprognozowane na podstawie odczytów poprzednich lokatorów i nie będzie możliwości korekty tego rozliczenia

  • Sprzedaję mieszkanie przy ul. Hłaski. Co zrobić?

    Chcę sprzedać mieszkanie, co zrobić?

    1. Złożyć w Spółdzielni wniosek o promessę (dostępny w plikach na stronie Arki).

    2. Spłacić całość zadłużenia (czynsz, fundusz remontowy itd) - dostarczyć wraz z wnioskiem z punktu 1. potwierdzenie przelewu

    3. Promessa zostanie wydana w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku. W przypadku uzasadnionych komplikacji prawnych termin wydania promessy zostanie ustalony indywidulnie. Nie ma możliwości skrócenia terminu 7 dni.

    4. Po podpisaniu aktu Notariusz przesyła go do SM Arka. Jeżeli to możliwe prosimy o dostarczenie kopii aktu do biura (może być fax lub mail).

    5. Rozliczenie mieszkania- podział czynszu dokonywany jest na podstawie daty podpisania aktu- inne podziały czynszu dokonują Państwo indywidualnie, ale prosimy poinformować SM Arkę o uzgodnieniach. Podział pozostałych opłat (zw, cw i co) dzielone są na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego (do odbioru w biurze SM Arka) , a nowy lokator zobowiązany jest dostarczyć do 5-go dnia następnego miesiąca aktualnych odczytów. Jeżeli nie zostaną one dostarczone, rozliczenie zostanie zaprognozowane na podstawie odczytów poprzednich lokatorów i nie będzie możliwości korekty tego rozliczenia

  • Kiedy awaria zostanie usunięta?

    Postaramy się usunąć ją jak najszybciej, ale zdarzają się sytuację, gdy nie jest to zależne tylko od nas - np. gdy usunięcie awarii zależy od pogody lub zatrudnienia zewnętrznej ekipy wykonawczej. Mało tego. Zdarzają się sytuacje, gdy sąsiad nie wpuszcza nas do swojego mieszkania co utrudnia pracę ekipie remontowej i wydłuża czas prowadzenia remontu (nie mamy prawa wejść do niczyjego mieszkania bez jego zgody). Dlatego prosimy - pomagajcie nam, a remonty będą przeprowadzane jeszcze szybciej i sprawniej.

  • Mam awarię - co robić?

    Awaria może zdarzyć się w domu lub poza nim, w korytarzu czy piwnicy. Najpierw należy możliwie dokładnie sprawdzić co się stało. Jeśli sprawa nie jest pilna, proprosimy o powiadomienie o niej spółdzielni w godzinach pracy. Jeżeli sprawa jest pilna prosimy najpierw sprawdzić na jaki numer alarmowy warto w danej sprawie zadzwonić. Inny numer telefonu jest właściwy gdy z kranu cieknie woda, a inny gdy cieknie z grzejnika lub nie działa ogrzewanie. Dostawcy energii, prądu i wody mają specjalne pogotowia - kontakt z nimi zapewni szybszą reakcję, niż dzwonienie pod nieodpowiedni numer spółdzielni. Warto też zawczasu sprawdzić stronę internetową SM ARKA - często są tam informacje o prowadzonych aktualnie remontach, które mogą wpłynąć np. na kontrolowaną, chwilową przerwę w dostawach wody. Tablica ogłoszeń podaje kiedy planowo zostanie usunięta usterka. Jeśli spółdzielnia została poinformowana o awariach, na pewno przekaże pełne informacje na ich temat na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej.

  • Potrzebuję zaświadczenie, co zrobić?

    W formie pisemnej dostarczyć zapotrzebowanie na zaświadczenie osobiście, drogą mailową lub faxem z wyraźnym zaznaczeniem dla kogo jest to zaświadczenie, dokładnym adresem oraz infromacją czego ma ono dotyczyć. Zgodnie ze statutem SM Arka ma 30 dni na wystawienie takiego zaświadczenia.

  • Co gdy awaria będzie usuwana u mnie?

    Pracownik spółdzielni umówi się z Państwem na konkretny, odpowiadający Państwu termin. Niestety ekipy podwykonawców zewnętrznych czasami się spóźniają i nie są kulturalni - przy obecnych brakach kadrowych rynku pracy, nie zawsze mamy komfort wyboru współpracowników. Jednak w tego typu sytuacjach prosimy o szybką informację i wtedy zaczniemy działać. Bardzo ważna jest też Państwa słowność i terminowość. Jeśli już umówimy się na termin naprawy, a ekipa przyjeżdżając do Państwa nie zastanie nikogo w domu, to następny termin który zarezerwujemy na naprawę w Państwa mieszkaniu może być odległy.

  • Kto płaci za naprawę?

    Wszelkie naprawy wewnątrz mieszkania do liczników wody włącznie, stolarki okiennej, elektryki do zabezpieczenia przedlicznikowego oraz wyłączonego zabezpieczenia WLZ na dole (korki) ponosi lokator. Nawet gdy pracę wykona spółdzielnia lub pogotowie elektryczne, kosztami przeprowadzonej naprawy zostanie obciążony lokator. Po szczegóły zapraszamy do regulaminu funduszu remontowego.

  • Co się dzieje gdy nie podaję odczytów liczników?

    Do obliczeń muszą być podane dane, dlatego w miejsce rzeczywistych danych pracownik wstawia średnie wyniki odczytów, oszacowane na podstawie historii dotychczasowego zużycia mediów. Gdy pracownik wstawia własne dane zamiast rzeczywistych, jest możliwe, że przy obliczeniach czynszu mogą być zastosowane za duże lub za małe wartości. Wtedy może pojawić się sytuacja, że będą mieli Państwo bardzo dużą dopłatę (nawet 3000 zł). Dlatego ważne jest terminowe podawanie prawdziwych odczytów, aby niepotrzebnie za dużo nie płacić. Niektóre osoby, np. wynajmujący, często zaniżają odczyty liczników i potem po odczycie zgodnym ze stanem faktycznym powstaje duża niedopłata.

  • Czy można zmienić naliczanie gdy wystąpił błąd?

    Niestety nie. System naliczający posługuje się algorytmem wszystkich odczytów (zarówno podanych przez Państwa jak i tych wprowadzonych przez pracownika). Dlatego zmiana jednego odczytu powoduje, że wszystkie obliczenia staną się nieprawidłowe.

  • Co robić gdy nie zgadzam się z czynszem?

    Najpierw należy dokładnie sprawdzić stan liczników oraz dane będące podstawą wyliczeń. Jeśli są one zgodne z rzeczywistością, a czynsz nadal wydaje się być nieprawidłowy - prosimy o kontakt ze spółdzielnią.

Powered by Quick.Cms | Design ProjektGraficzny.com